Handelsbetingelser for hofstrawagner.dk

Følgende salgs, handels- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på Hofstrawagner.dk

Fortrydelsesretten gælder for private forbrugere som handler hos Hofstra & Wagner ApS. Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende virksomheder. 

Hofstrawagner.dk ejes, administreres og vedligeholdes af: Hofstra & Wagner I/S CVR-nr: 37748498

Østergade 34, 5560 Aarup
+45 70 40 49 26
kontakt@hofstrawagner.dk

Hofstra & Wagner ApS forbeholder sig retten til at ændre indholdet på Hofstrawagner.dk til enhver tid uden foregående varsel.

Alle aftaler indgås på dansk.

Alle navne, varemærker og logoer på hjemmesiden ejes af Hofstra & Wagner og må ikke benyttes uden tilladelse fra Hofstra & Wagner.

Indholdet på hjemmesiden såsom tekst, grafik, ikoner, billeder, og videoer ejes af Hofstra & Wagner ApS eller deres tilknyttede partnere. Download af indhold fra hjemmesiden er kun tilladt til personligt og ikke-kommercielt brug samt under forudsætning af overholdelse af ophavsretten. Det er ikke tilladt at kopiere, distribuere eller genudgive indhold fra hjemmesiden til offentligt eller kommercielt brug eller på anden måde bruge det ophavsretsbeskyttede indhold uden tilladelse fra henholdsvis Hofstra & Wagner. Du må ikke udtrække data ved hjælp af dataindsamlingsværktøjer fra www.hofstrawagner.dk uden forudgående skriftlig tilladelse fra Hofstra & Wagner.

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Hofstra & Wagner ApS, har vi brug for følgende oplysninger:.

Navn.
Adresse.
Telefonnummer.
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Hofstra & Wagner ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Hofstra & Wagner ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Hofstra & Wagner ApS er: Mathias Wagner 

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos Hofstra & Wagner ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@hofstrawagner.dk.

Hofstra & Wagner bruger cookies for at give dig den bedst mulige oplevelse, når du besøger vores hjemmeside. En cookie er en lille tekstfil, der anbringes på din computers harddisk, smartphone eller andet it-udstyr. Den gør det muligt at genkende din computer/IP-adresse og samle information om, hvilke sider og funktioner du besøger.Ønsker du slet ikke, at vi sætter cookies, skal du slå cookies fra i din browser. Du skal dog være opmærksom på, at der i så fald kan være services og funktioner, du ikke kan bruge, fordi de kræver cookies til at huske de valg, du foretager.Her skal du selv sørge for at sætte dig ind i hjemmesidens cookie politik.

Hofstra & Wagner er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende aftaleopfyldelse på grund af force majeure. Så længe en force majeure situation foreligger, er Hofstra og Wagner fritaget for opfyldelse af sine forpligtelser. Hofstra & Wagner påtager sig produktansvar over for forbrugeren i henhold til gældende lovgivning.

I tilfælde af fejl og mangler ved en modtaget vare skal www.hofstrawagner.dk have meddelelse herom inden der er gået 24 timer efter at du har modtaget varen. Meddelelse om fejl og mangler i forbindelse med et køb kan under ingen omstændigheder fremsættes senere end 2 måneder fra købsdato. 


Ved reklamation bedes du skrive en mail til hej@hofstrawagner.dk. Hertil skal vedhæftes billedmateriale, der dokumenterer fejl og/eller mangler samt kvittering på købet. Du bliver kontaktet af Hofstra & Wagners kundeservice, når sagen er blevet vurderet.

Garanti:

Hofstra & Wagner I/S afgiver ikke selvstændig garanti på ordre.

Hvis du udøver din fortrydelsesret på ordrer leveret med vores fragtmand refunderer vi købesummen minus eventuelle leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse af købet. Udgifterne til returnering af det fortrudte køb afholdes af dig.   

Tilbagebetalingen kan tilbageholdes, indtil vi har modtaget returvarerne, eller indtil vi har modtaget dokumentation for, at varerne er returneret afhængig af, hvad der sker først. 

Varerne skal sendes til:

Hofstra & Wagner // Returvare
Østergade 34
5560, Aarup
(Ordre nr.)

Returneringen til ovenstående adresse skal ske senest 14 dage efter at www.hofstrawagner.dk er blevet informeret om at købet er fortrudt. Fristen er overholdt, hvis det kan dokumenteres, at varerne er returneret inden udløbet af de 14 dage.

Vær venlig at returnere varen i dens oprindelige stand samt i den originale emballage.

Hvis der sker afvigelser fra dette, må det påregnes at tilbagebetalingsbeløbet nedsættes grundet varens værdiforringelse.

Hvis varen har været i brug, vil returbeløbet blive modregnet, hvad der svarer til varens forringede værdi. Dette gælder også hvis varens emballage er beskadiget.

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, at du eller en af dig angiven person får varen i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal det meddeles til:

Hofstra & Wagner 
Østergade 34
5560, Aarup 
Kontakt@hofstrawagner.dk 

at du fortryder købet i en utvetydig skriftlig erklæring, eksempelvis ved at skrive en mail til os, hvor du skriver at du fortryder dit køb.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender meddelelsen om fortrydelsen inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du har som privat forbruger ret til at fortryde dit køb helt uden begrundelse indenfor 14-dage startende fra den dag, hvor du får din vare i fysisk besiddelse. Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte levering af den. Dette vil betyde, at du ikke vil få refunderet leveringomkostninger forbundet med dit køb.

Varens stand:

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi for os, og i visse tilfælde vil det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler derfor, at varen bliver sendt retur i den originale emballage. Mangler den originale emballage kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling:

Hvis du fortryder dit køb indenfor de retmæssige 14-dage, får du dine penge tilbage. Er varen værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Refundering sker senest 7-dage fra den dag, hvor vi har modtaget din returnering på vores lager (Østergade 34, 5560 Aarup).

Tilbagebetaling foregår med samme betalingskort, som du benyttede ved dit køb. Er dette ikke muligt kan et tilgodebevis udstedes. Der tilbageføres ikke til andre kort.

Den returnerede vare sendes til:

Hofstrawagner.dk 
Dit ordrenummer
Østergade 34,
5560 Aarup

Hofstra & Wagner ApS modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Pakker der bliver sendt til nærmeste pakkeshop afhentes ikke. 

Den sædvanlige leveringstid er 1-3 arbejdsdage fra tidspunktet for afsendelse af den autogenererede ordrebekræftelse - her tages der udgangspunkt i alle produkter, som kan sendes af sted med det samme. Er der tale om ordrebaseret produkter såsom kabeltromler, kan der opstå længere leveringstid (1-3 uger). Alle ordrer sendes enten med Poul Schou A/S, Brink eller GLS. Du modtager en mail fra os, når pakken afgår fra vores lager. 

Emballage:

Den originale emballage skal gemmes i forbindelse med en reklamations sag. Hvis original emballage ikke gemmes, betragtes dette som en accept på varens stand - og ordren vil derefter ikke kunne behandles som en reklamations sag. Uden emballage har vi ikke mulighed for at vurderer hvorvidt skaden er sket i din varetægt, under fragten eller hos producenten. 

Det er vigtigt at du gennemgår emballagen med chaufføren. Skader vil IKKE blive dækket, hvis der ikke er noteret forbehold eller bemærkninger ved modtagelse. Er der mærker, brud eller noget tredje på emballagen, skal du først tage billeder af den pågældende skade og herefter åbne emballagen. Er den pågældende levering beskadiget skal billeder af skaden sendes til os hurtigst muligt. Bemærk venligst: Er skaderne ikke dokumenteret fra modtagelse, har vi ikke mulighed for at vide hvornår de akutelle skader er sket. 

Forgæves levering:

Har du i følge aftale med Hofstra & Wagner haft en tidsbestemt levering - og ikke været hjemme på adressen, vil der blive opkrævet 500 kroner inklusiv moms. Hvis du ikke har været på adressen grundet ønske om annullering af ordren uden at give information om dette, vil du blive opkrævet de 500 kroner inklusiv moms.

Tidsbestemt levering:

Det er muligt at aftale tidsbestemt levering, hvis du ikke har mulighed for at være hjemme i dagstimerne 8-16. Vær opmærksom på at en tidsbestemt levering bliver sendt af sted med en kurer. Alle omkostninger forbundet med dette, vil blive afholdt af dig og ikke Hofstra & Wagner.

Nedenstående vilkår og betingelser gælder for alle leverancer fra Hofstra & Wagner ApS.

Til kunder, der bestiller varer på www.hofstrawagner.dk Når et køb er gennemført på www.hofstrawagner.dk sendes en automatisk ordrebekræftelse.

Denne er ikke den endelige ordrebekræftelse på ordren men blot en melding fra systemet om, at bestillingen er modtaget. Vi sender dig en endelig kvittering via mail, når ordren er accepteret og afsendt.

Ved ordrer på polstervarer og ikke lagerførende møbler sender vi en ordrebekræftelse inden for 1-3 arbejdsdage efter gennemført bestilling. Denne er en bekræftelse på, at produktionen er igangsat. En endelig og bindende aftale imellem dig og Hofstra & Wagner ApS foreligger således først, når du har modtaget en endelig bekræftelse på ordren fra Hofstra & Wagner ApS.

Ligeledes sender vi en ordrebekræftelse med den estimerede leveringstid, hvis varen er i restordre. Når varen er afsendt og betalingen gennemført, modtager du en kvittering på købet.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@hofstrawagner.dk

 

Standardfortrydelsesformular:
(Formularen skal kun udfyldes og returneres hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Sendes til:
Hofstrawagner.dk
kontakt@hofstrawagner.dk
+45 70 40 49 24
Østergade 34, 5560 Aarup
CVR: 37748498

Jeg meddeler hermed, at jeg ønsker at gøre brug af min fortrydelsesret i forbindelse med min købsaftale om følgende varer.

 

Bestilt den: _____________________________

Modtaget den: ___________________________

Navn: ________________________________

Adresse: ______________________________

 

Underskrift: _____________________________

Dato: ________________________________

 

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Købsgarantien gælder for privatpersoner med adresse i Danmark. Hvis en butik ikke påtager sig sit ansvar ifølge købeloven og løser problemet relateret til et køb inden for 60 dage, træder garantien i kraft.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti.

Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.

Siden 2000 har PriceRunner hjulpet millioner af danskere med at sammenligne produkter. Tjenesten har altid været både gratis og uafhængig og har til formål at gøre det lettere for forbrugere at sammenligne produkter, priser og butikker.