Vilkår og betingelser for brug af Hofstrawagner.dk
Hofstrawagner.dk er din boligforretning på nettet. Vi ønsker at tilbyde dig, den bedste service og behandler typisk ordrer på mindre end 12 timer i hverdagene, såfremt det er en lagervare.
Følgende salgs, handels- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på Hofstrawagner.dk:
Fortrydelsesretten gælder for private forbrugere som handler hos Hofstra & Wagner ApS. Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende virksomheder.
Hofstrawagner.dk ejes, administreres og vedligeholdes af: Hofstra & Wagner ApS CVR-nr.: 41963077
Østergade 34, 5560 Aarup
+45 71 74 79 76
hej@hofstrawagner.dk
LEVERING
Vi benytter os af flere fragtudbydere i markedet, for at vi bedst muligt kan tilpasse os kundens behov og ønsker. Vi benytter GLS, 3x34 og vognmandsfirmaet Schou-Danielsen Logistik.
Lagervarer forsøger vi altid at levere indenfor 1-4 hverdage. Dog kan der opstå force majeure som kan give længere leveringstid - ved længere leveringstid vil vi forsøge bedst muligt at give information omkring dette. Ved force majeure giver Hofstra & Wagner ApS ingen kompensation eller nogen form for tilgodebevis.
Vi tilbyder ALTID gratis fragt på bestillinger over 1499 DKK i Danmark. Dette indebærer kun levering til kantsten, hverken indbæring eller andre former for service er ikke inkluderet under fri fragt.
Når du bestiller en varer, kan du se hvilken leveringsform der bliver benyttet.
Hvis du vælger leveringsmuligheden ”Hjælp til indbæring” vil dette koste 490 DKK. Dette betyder, at du som kunde, hjælper vognmanden med at bære varen ind i din lejlighed eller i dit hus. Det skal være muligt at bære varen ind ad din dør fra den normale indgang. Hvis en vare er for stor til at komme ind ad den normale indgang, bærer du som kunde omkostninger til andre redskaber til hjælp ved dette.
Der er mulighed for at afhente på vores lager i Aarup på Fyn, du vil blive kontaktet når din vare er klar til afhentning.
Afhentningstider:
- mandag til torsdag: 8-16
- fredag: 8-15
Afhentningsadresse:
Østergade 34, 5560 Aarup
Ønsker du at afhente din bestilling i weekenden? Skriv gerne til hej@hofstrawagner.dkmed ønske om dette – så ser vi om det kan lade sig gøre.
Hvis vi har aftalt et bestemt leveringstidspunkt eller et tidsrum på en bestemt dag, er du forpligtet til at være hjemme og modtage dine varer. Hvis du ikke er hjemme, tager fragtmanden varerne retur. I dette tilfælde vil du blive pålagt at betale ekstraomkostninger forbundet med, at varerne tages retur, og du skal også betale for en evt. genlevering. Du kan alternativt acceptere, at varerne stilles på din adresse på din risiko.
Hvis du har valgt at en pakke bliver leveret i en PakkeShop, eller du ikke er hjemme til at modtage din pakke og den bliver afleveret i en PakkeShop, uden at den bliver afhentet af dig, vil den efter noget tid komme retur til vores lager. For at vi kan gensende pakken vil du som kunde blive opkrævet de reelle omkostninger, som fragttfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
Risikoen for varen overgår til dig som forbruger ved levering.
Dag-til-dag-levering er en mulighed, vi beder dig kontakte kundeservice, såfremt dette er et ønske.
Emballage
Hvis varen er skadet i transporten, bedes du gemme emballagen, så vi har mulighed for at vurdere, hvad der er årsag til skaden.
Du bedes gennemgå emballagen med chaufføren. Er der mærker, brud eller noget tredje på emballagen, bedes du først tage billeder af den pågældende skade og herefter åbne emballagen. Er den pågældende levering beskadiget bedes du sende billeder af skaden til os hurtigst muligt. Bemærk venligst: Er skaderne ikke dokumenteret fra modtagelse, er det vanskeligt for os at vide, hvornår de aktuelle skader er sket.
Genlevering
Hvis du på forhånd ved, at du ikke er hjemme til at modtage godset, bedes du enten skrive en dag du ønsker levering eller instrukser om hvor fragtmanden må stille godset.
Forgæves levering (tidsbestemt):
Har du i følge aftale med Hofstra & Wagner valgt en tidsbestemt levering - og ikke været hjemme på adressen, vil du blive opkrævet for genlevering.
Tidsbestemt levering
Det er muligt at aftale tidsbestemt levering, hvis du ikke har mulighed for at være hjemme i dagtimerne 8-16. Vær opmærksom på at en tidsbestemt levering bliver sendt af sted med en kurer. Alle omkostninger forbundet med dette, vil blive afholdt af dig og ikke Hofstra & Wagner.
TRANSPORTSKADER
Det er meget vigtigt at du som kunder, tjekker varen og dets emballage, inden du skriver under, ved modtagelse. Såfremt emballagen er beskadiget, er det vigtigt at du skriver under som med forbehold – og kontakter kundeservice med det samme.
Du skal altid gemme original emballage ved en transportskade for at vi kan behandle sagen. Vi vil tage stilling til din reklamation og vende tilbage med afgørelsen hurtigst muligt
PRISER & BETALING
Nedenstående vilkår og betingelser gælder for alle leverancer fra Hofstra & Wagner ApS.
Vi gør i dag brug af flere betalingstjenester, så det bliver gjort så nemt for dig som kunde at gennemføre et køb. Der opkræves intet gebyr fra vores kunder.
Alt hvad der handles på hofstrawagner.dk, opkræves udelukkende i DKK inklusive moms. Beløbet vil altid først blive trukket når vi har sendt varen.
Betaling på hofstrawagner.dk sker på en krypteret forbindelse (SSL) dermed er dine oplysninger altid beskyttet.
Såfremt du ønsker at betale
med KLARNA, hvor du kan betale på afbetaling, eller prøv først - betal senere,
kan du læse om deres betingelser her: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/da_dk/user
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Reservation af beløb
Betaler du med et
internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit
kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi
sender varen, eller
2) indtil pengene bliver
frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne
for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
RETURNERING AF VORES PRODUKTER
Skulle du mod forventning sende en vare retur, har du 14 dages returret som følge af dansk lovgivning, så bedes du hurtigst muligt og senest inden 14 dage fra du har modtaget varen give os besked om, at du vil fortryde købet. Udfyld returneringsformular her
Hvis du bruger vores GLS-label er omkostningerne for returnering med pakkepost er 99 kr.- pr. kasse/coli. Du bedes returnere varen i samme emballage som ved modtagelse.
Visse varer kan ikke returneres med pakkepost og en fragtmand skal benyttes. Dette gælder for alle produkter som er for store eller tunge til pakkepost. Det er blandt andet spiseborde, daybeds, sofaer og opbevaringsmøbler.
Omkostningerne for returnering med fragtmand er 299 kr.- pr. kasse/colli der skal returneres. Såfremt der er blevet leveret på palle, vil palleprisen ved levering til dig/jer, afgøre prisen ved retur inkl. alle tillæg.
Såfremt der mod forventning skulle være fejl på produktet eller anden grund til returnering, og en afhentning/ombytning af varen med fragtmand er nødvendig, vil varen blive afhentet ved første hoveddør på gadeplan / kantsten.
Hvis du selv ønsker at returnere en vare, skal dette ske til følgende adresse:
Hofstra & Wagner ApS
Østergade 34
5560 Aarup
Danmark
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Når du returnerer ordren selv, bedes du vedlægge din ordrebekræftelse i forsendelsen, så vi kan identificere pakken ved modtagelse på vores lager, samt sikre at pakken kan spores.
Fortryder du dele af dit køb? Det er muligt at fortryde dele af et køb, selvom de varer du ønsker at returnere er købt under ét ordrenummer.
Det er dig som kunde, som står for omkostningerne til dette. Dog kan der ikke returneres 1 varer, af et produkt der kun kan købes som intervaller af 2 på hofstrawagner.dk.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet ud over hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage og bruger gennemsigtig tape.
Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varens pris.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor der er valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget ordren retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
REKLAMATIONSRET
Skulle der ske det, at der skulle være en reklamation på en vare du har modtaget fra Hofstra & Wagner ApS, så beder vi dig hurtigst muligt om at oprette en reklamation her: Udfyld reklamationsformular her.
VIGTIGT: Ved henvendelse om beskadiget forsendelse, reklamation eller returnering er det vigtigt, at du gemmer den originale emballage af bevismæssige grunde. Det kan gå ud over dine muligheder for at reklamerer, hvis du smider emballage ud, og der er tale om en fragtskade.
Som forbruger har du ifølge købeloven 2 års reklamationsret, og købelovens mangels regler kan bruges ved alle køb hos Hofstra & Wagner ApS.
De fleste af vores varer er lavet af naturmateriale, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligeholdelse – ellers kan det påvirke varens levetid og reklamationsret. Du er altid velkommen til at kontakte vores personale for råd og vejledning om korrekt pleje af dit produkt eller læse mere her: Læs mere om pleje og vedligeholdelse . Derved får du længst mulig glæde af dine møbler.
Bemærk at, vores møbler ikke er fremstillet til erhvervsbrug, hvor der forventeligt er hårdere slid på møblerne end ved privatbrug.
Da enkelte af vores varer er specialfremstillede, må du påregne imellem 4-6 uger, før en
eventuel udbedring kan være gennemført, selvom vi naturligvis altid vil forsøge at løse reklamationen hurtigst muligt.
Følgende skal være opfyldt for, at vi kan behandle din reklamation:
Hvis vi har taget en vare retur, som vi ved modtagelse vurderer ikke berettiger til reklamation, forbeholder vi os ret til at opkræve udgifter til transport.
Hvis vi afviser at behandle din reklamation eller afviser reklamationen, og du er uenig i denne beslutning, kan du altid oprette en sag ved Nævneneshus.dk. For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Klagen sendes til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
kpo.naevneneshus.dk
Ved reklamation af produkter fra vores outlet (OU-produkter) er ombytning af varen ikke mulig.
Synlige trykmærker ved udpakning er nødvendigvis ikke reklamationsberettiget. Trykmærker udlignes efter brug og forsvinder indenfor rimelig tid.
Når emballagen brydes, er det yderst vigtigt at man undgår at bruge skarpe genstande som kan være årsag til skader på møblet. Snitskader er ikke reklamationsberettiget.
Efterspænding af skruer er almindelige vedligeholdelse og behov for dette betragtes derved ikke som en berettiget reklamation.
Vi leverer møbler fremstillet i bl.a. velour, træ og naturskind. Ved disse materialer kan der være farve og nuanceforskelle som er en del af varens visuelle look og derfor ikke vil være reklamationsberettiget.
Det samme er gældende for skjulte flader på møbler, blandt andet undersiden af bordplade, da det ikke er synligt når møblet er samlet.
Enkelte møbler har et tyndt stof i bunden af møblet. Dette stof har udelukkende til hensigt at holde beskytte under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, hvilket er helt uden betydning og det har heller ingen praktisk funktion og er derved ikke reklamationsberettiget.
Ved levering af ekstra reservedele, vil disse blive sendt til kundens nærmeste GLS PakkeShop efter kundens ønske.
Reklamationsret på organisk materiale, som f.eks. plankeborde
Når du køber et produkt i et organisk materiale, som f.eks. et plankebord, kan plankebordet blive påvirket af dets omgivelser hos kunden. Typisk vil påvirkninger være skiftende temperaturer og luftfugtigheden i rummet påvirke naturmateriale. Det er derfor vigtigt at plankeborde, og andet naturmateriale købt hos Hofstra & Wagner ApS bliver opbevaret ved stuetemperatur og tørt.
Reklamationsretten gælder derfor ikke ved påvirkning eller skader forårsaget af forkert opbevaring hos kunden. Selvom alle vores plankeborde er oliebehandlet inden levering, kan vi ikke garantere at mindre revnedannelser vil opstå med tiden, da dette er en naturlig proces og er derfor ikke nødvendigvis reklamationsberettiget.
Da plankeborde er naturmateriale, kan der forekomme forskelle på bordene, som bl.a. betyder forskellig struktur i træet. Strukturen i træet er ikke reklamationsberettiget, såfremt den ikke er som forventet. Ingen borde har knaster, men borde hvor der førhen har været knaster i træet, er udfyldt med sort fuge/fylde, for udelukkende at give en plan og pæn overflade, disse er heller ikke nødvendigvis reklamationsberettiget, hvis det er fagligt korrekt udført. Hvis fugen/fylde har revet sig løs eller ikke er udfyldt korrekt, kan der reklameres over dette, i vores reklamationsformular, hvor vores kundeservice vurderer sagen.
RETTIGHEDER
Alle navne, varemærker og logoer på hjemmesiden ejes af Hofstra & Wagner og må ikke benyttes uden tilladelse fra Hofstra & Wagner.
Indholdet på hjemmesiden såsom tekst, grafik, ikoner, billeder, og videoer ejes af Hofstra & Wagner ApS eller deres tilknyttede partnere. Download af indhold fra hjemmesiden er kun tilladt til personligt og ikke-kommercielt brug samt under forudsætning af overholdelse af ophavsretten. Det er ikke tilladt at kopiere, distribuere eller genudgive indhold fra hjemmesiden til offentligt eller kommercielt brug eller på anden måde bruge det ophavsretsbeskyttede indhold uden tilladelse fra henholdsvis Hofstra & Wagner. Du må ikke udtrække data ved hjælp af dataindsamlingsværktøjer fra www.hofstrawagner.dk uden forudgående skriftlig tilladelse fra Hofstra & Wagner ApS.
KUNDE- OG PRIVATLIVSPOLITIK
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek.
For at du kan indgå aftale med Hofstra & Wagner ApS, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn.
Adresse.
Telefonnummer.
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger og videregiver dem med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Hofstra & Wagner ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.
Direktøren og de ansatte for Hofstra & Wagner ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige i Hofstra & Wagner ApS er: Hofstra & Wagner ApS.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos Hofstra & Wagner ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til hej@hofstrawagner.dk
FORTRYDELSESRET
Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, at du eller en af dig angiven person får varen i fysisk besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal det meddeles til:
Hofstra & Wagner
Østergade 34
5560, Aarup
hej@hofstrawagner.dk
at du fortryder købet i en utvetydig skriftlig erklæring, eksempelvis ved at skrive en mail til os, hvor du skriver at du fortryder dit køb.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender meddelelsen om fortrydelsen inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte levering af den.
Varens stand:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du får tilbageført afhænger af varens handelsmæssige værdi for os, og i visse tilfælde vil det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler derfor, at varen bliver sendt retur i den originale emballage. Mangler den originale emballage kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling:
Hvis du fortryder dit køb indenfor de retmæssige 14-dage, får du dine penge tilbage. Er varen værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Refundering sker senest 14 dage fra den dag du har givet os besked om, at du vil fortryde købet. Vi kan god tilbageholde beløbet, til vi har modtaget varen eller modtaget dokumentation på, at du har sendt den.
Tilbagebetaling foregår med samme betalingskort, som du benyttede ved dit køb medmindre andet er aftalt.
Den returnerede vare sendes til:
Hofstrawagner.dk
Dit ordrenummer
Østergade 34,
5560 Aarup
Hofstra & Wagner ApS modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Pakker der bliver sendt til nærmeste PakkeShop afhentes ikke.
OPLYSNINGER OM KLAGEMULIGHEDER
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse hej@hofstrawagner.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Standardfortrydelsesformular:
(Formularen skal kun udfyldes og returneres hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Sendes til:
Hofstrawagner.dk
kontakt@hofstrawagner.dk
+45 71 74 79 74
Østergade 34, 5560 Aarup
CVR: 41963077
Jeg meddeler hermed, at jeg ønsker at gøre brug af min fortrydelsesret i forbindelse med min købsaftale om følgende varer.
Bestilt den: _____________________________
Modtaget den: ___________________________
Navn: ________________________________
Adresse: ______________________________
Underskrift: _____________________________
Dato: ________________________________